چگونه آسیب زنگ زدگی روی خودروی خود را تعمیر کنید
تاریخ : سه شنبه 4 بهمن 1401
نویسنده : kimiagar

هیچ چیز بدتر از این نیست که بدانید زنگ ماشین شما را می خورد. زنگ زدگی اگر برای شورش باقی بماند، می تواند هر وسیله نقلیه ای را که در آن نگه دارد، چیزی جز ضایعات تبدیل کند. اما نکته اینجاست که خودروها در برابر زنگ زدگی کارخانه محافظت می شوند.

تنها دلیلی که بعداً در زندگی ایجاد می شود، استفاده از آن یا آسیب دیدگی دری برای خوردگی است. و سپس باید فکر کنید که یک فروشگاه بدنه چقدر قرار است برای درست کردن آن هزینه بپردازد، که پاسخ این است: معمولاً زیاد.

هر چند نترسید اگر خودتان خوشحال هستید که می‌روید، این احتمال وجود دارد که بتوانید زنگ‌زدگی را در مسیرهای آن متوقف کنید و عمر موتور مورد علاقه‌تان را طولانی‌تر کنید. واقعا چیز زیادی برای آن وجود ندارد. شما فقط باید دقیق باشید، کار را درست انجام دهید و برنده خواهید شد.

چقدر می توانم با تعمیر آسیب زنگ زدگی خود صرفه جویی کنم؟

احتمالاً قبلاً در مورد تعمیر خراش های خودرو مطالبی خوانده اید. Rust همه چیز را به سطح بعدی می برد و یک تعمیر حرفه ای هزینه تعمیرات را صدها پوند برای شما به ارمغان می آورد - اگر چندین پانل تحت تأثیر قرار بگیرند، بیشتر.

آسیب زنگ زدگی را خودتان تعمیر کنید و پس از خریدن نوع مناسب کیت، ثروتی برای خود ذخیره خواهید کرد (به زیر مراجعه کنید).

اکنون، قبل از اینکه وارد این موضوع شویم، چند نکته را رعایت کنیم:

ما در مورد زنگ زدگی سطح صحبت می کنیم

اگر هیچ طبقه ای در ماشین خود ندارید، زیرا آنها پوسیده شده اند، به یک متخصص و یک جوشکار نیاز خواهید داشت. همین امر در مورد سوراخ های بدنه، رکاب ها، ریل های شاسی و غیره نیز صدق می کند.

آنچه ما در اینجا به آن نگاه می کنیم، خوردگی پانل هایی است که از بین نرفته اند و ساختار خودرو را به خطر می اندازد.

در این راهنما شما را تا مرحله پر کردن ناحیه آسیب دیده راهنمایی می کنیم. اگر می خواهید به رنگ آمیزی ماشین بروید، حتما این کار را انجام دهید. رنگ‌های جامد بهترین نتایج را به همراه خواهند داشت، در حالی که رنگ‌های متالیک برای درست شدن مشکل‌تر خواهند بود.

هیچ شرم آور نیست که کار آماده سازی را انجام دهید و سپس از یک بدنه فروشی بخواهید آن را رنگ کند و با آن ترکیب کند. تجهیزات اسپری رنگ حرفه ای برای این کار طراحی شده است - نازل یک آئروسل خارج از قفسه اینطور نیست.

چگونه آسیب زنگ زدگی خودرو را برطرف کنیم؟

وسایل نقلیه امروزی نسبت به 20 سال پیش بسیار کمتر در معرض زنگ زدگی هستند، اما اگر در نزدیکی اقیانوس زندگی می‌کنید یا در منطقه‌ای رانندگی می‌کنید که در جاده‌ها از نمک استفاده می‌شود، هنوز هم می‌توانید مدت‌ها قبل از اینکه قطعات مکانیکی فرسوده شوند، زنگ‌زدگی را از بین ببرید.

آسیب جزئی زنگ زدگی در قسمت های غیر ساختاری خودرو به راحتی قابل تعمیر است و حتی با کمی تمرین به نظر می رسد که هرگز اتفاق نیفتاده است.

حرفه ای هایی که ماشین های کلاسیک را بازسازی می کنند معمولاً از روشی برای کاهش آسیب و جوشکاری در مواد جدید استفاده می کنند، اما برای راننده روزانه اپوکسی فایبرگلاس و کمی پرکننده بدنه کار را بسیار آسان تر می کند.

در راهنماهای گذشته، ما در مورد رفع خراش در رنگ خودرو صحبت کرده‌ایم، اما اگر خط و خش تا حد زنگ زدگی پیش رفته باشد، چه؟

بیشتر زنگ زدگی ناشی از آسیب با چیزی به سادگی یک تراشه از یک تکه سنگ ریزه پرنده، یا صدای زنگ در که رنگ را می شکند، شروع می شود، به همین دلیل است که بسیار مهم است که ماشین خود را به طور دوره ای یک بار شستشو دهید.

هر چند وقت یکبار یک لکه رنگ لمسی ممکن است چند دقیقه طول بکشد و 10 سال بعد ساعتها در تعمیر زنگ صرفه جویی کند. دستورالعمل های گام به گام را بخوانید یا آموزش ویدیویی ما را در زیر بررسی کنید.

برای این کار به ابزار و مواد زیر نیاز دارید:

  • چرخ زاویه ای و چرخ فلپر
  • برس سیمی
  • ژل اپوکسی فایبرگلاس
  • فیلر بدن
  • سنباده با درجه های مختلف (80، 400، 600، 1000، 2000)
  • بلوک سنباده
  • رنگ پرایمر و پوشش پایه
  • رنگ پوشش شفاف 2k (موجود در قوطی های آئروسل)
  • مواد پوششی (کاغذ و نوار)
  • ترکیب مالشی
  • ارواح معدنی
  • پارچه چسبناک

بیشتر بخوانید: آموزش مکانیک خودرو

درمان زنگ زدگی ماشین

1) رنگ و زنگ را از بین ببرید

برای از بین بردن زنگ زدگی و رنگ قدیمی از سطح مورد نظر از یک چرخ زاویه دار با چرخ فلپر استفاده کنید. می توان همین کار را با دست با کاغذ سنباده درشت 80 و برس سیمی انجام داد، اما انجام یک کار کامل بسیار دشوارتر است. برای جایی که نمی توانید با آسیاب به آن دسترسی پیدا کنید، از برس سیمی استفاده کنید تا تا جایی که می توانید آلودگی، کثیفی و زنگ زدگی را پاک کنید. ممکن است بخواهید از یک مبدل زنگ استفاده کنید که فراتر از رنگ است تا زنگ زدگی را از نظر شیمیایی خنثی کند و یک پوشش سیاه محافظ به جا بگذارد.

2) با فایبرگلاس تعمیر کنید

ژل ترمیم فیبر شیشه ای رشته بلند، بر خلاف فیلر بدن، ترمیم ساختاری را ایجاد می کند که تقریباً به استحکام فولاد است. ژل و هاردنر را مخلوط کرده و از پشت به ناحیه آسیب دیده فشار دهید. با بسته بندی چک کنید، اما معمولاً در حدود 15 دقیقه شروع به سفت شدن می کند و می توان در کمتر از یک ساعت سنباده زد.

3) فایبرگلاس اضافی را سنباده بزنید

از آسیاب زاویه ای و چرخ فلاپ برای سمباده زدن ژل فیبر شیشه ای که از سوراخ های زنگ زدگی بیرون زده شده است استفاده کنید. سطح از سوراخ باید در مقایسه با پانل بدنه فلزی کمی فرورفته باشد تا بتوان آن را با پرکننده بدنه صاف تر پر کرد.

4) از فیلر بدن استفاده کنید

فیلر بدن را با مقدار مناسب هاردنر مخلوط کنید. فیلر بدن را با یک پخش کننده منعطف و مسطح اعمال کنید و آن را در سوراخ های زنگ زدگی فشار دهید. هر چه بتوانید پرکننده را در حین استفاده صاف تر دریافت کنید، پس از آن باید سمباده کمتری انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از پرکننده استفاده کنید تا هیچ نقطه کم، سوراخ یا خراشی وجود نداشته باشد که باید با لایه دوم پر شود.

5) آن را صاف کنید

مهمترین و وقت گیرترین قسمت بدنه، داشتن سطحی صاف قبل از شروع رنگ آمیزی است. با کاغذ سنباده 400 یا درشت تر شروع کنید و پرکننده های اضافی بدن را با سنباده پاک کنید. اگر کاملاً سفت نباشد سریعتر شن می شود. اگر یک منطقه بزرگ را سمباده بزنید، ممکن است به یک بلوک سنباده نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که در نهایت با سطح موج دار مواجه نمی شوید. کار شما زمانی تمام می شود که کل منطقه با کاغذ درجه 400 صاف شده باشد.

6) منطقه تمیز

ناحیه ای را که به تازگی تعمیر کرده اید با پارچه تمیز و الکل های معدنی پاک کنید تا هرگونه کثیفی یا روغن باقی مانده از انگشتانتان پاک شود. پرکننده بدنه باید به قدری نازک باشد که بتوانید در بیشتر جاها فلز را ببینید و از میان آن رنگ کنید. بگذارید خشک شود، سپس یک بار دیگر با یک پارچه چسبناک پاک کنید تا پرزها از بین بروند. هر گونه اثر انگشت، لکه روغن، یا خاصیت گرد و غبار باعث ایجاد لکه، چشم ماهی یا دود در رنگ شما می شود، بنابراین تمیزی از اینجا به بعد بسیار مهم است.

7) پرایمر بزنید

پرایمر را روی ناحیه تعمیر شده، هر فلز لخت و حداقل یک اینچ در اطراف آن اسپری کنید تا امکان ترکیب شدن را فراهم کنید. برای بهترین نتیجه، یک لایه نازک روی کل ناحیه اسپری کنید، سپس چند دقیقه بعد دوباره با یک پوشش کمی سنگین تر آن را تکرار کنید. اجازه دهید پرایمر قبل از سنباده زدن به مدت زمان توصیه شده خشک شود.

بیشتر بخوانید: دلیل واشر زدن خودرو

8) ماسه خیس و تکرار کنید

محل تازه آستر شده را با کاغذ سنباده 400 خیس کنید تا صاف شود و لبه های تعمیر به رنگ اصلی پر شود. پاک کنید، اجازه دهید خشک شود و یک لایه دیگر از پرایمر اسپری کنید. به درجه بالاتری از کاغذ سنباده، 600 و ماسه مرطوب و پرایم بروید. معمولاً دو یا سه لایه پرایمر برای ترمیم صاف و معقول کافی است.

9) پوشش پایه را اسپری کنید

این روزها بیشتر خودروها از پوشش پایه (رنگ رنگ) پوشیده شده با پوشش محافظ (رنگ شفاف ضخیم تر) استفاده می کنند، اما بسیاری از رنگ های لمسی را می توان به تنهایی و بدون شفافیت اعمال کرد. دو یا سه لایه نازک رنگ را روی آستر و ناحیه ترمیم شده اسپری کنید و داخل رنگ اصلی بپاشید. چندین لایه نازک بهتر از یک لایه ضخیم است زیرا از باقی ماندن یا چکیدن در رنگ جلوگیری می کند.

10) رنگ را مالش دهید

برای به دست آوردن رنگ براق کامل از اسپری قوطی باید آن را با دست با ترکیب مالشی یا پولیش اجرا کنید و در صورت داشتن هر گونه اشتباه قابل توجهی (پوست پرتقال، دویدن، چکیدن)، باید شروع کنید. با سنباده مرطوب سنباده مرطوب با شن 1000 و سپس 2000 باید به شما این امکان را بدهد که ریزه‌ها و پوست پرتقال را از بین ببرید، یا ممکن است مجبور شوید درشت‌تر بروید، اما زیاده روی کنید و باید یک لایه دیگر رنگ اسپری کنید. به آرامی با ترکیب مالشی پولیش دهید، سپس به یک ترکیب پولیش ریزتر بروید و باید به براقیت کامل برسید. مالش همچنین به شما این امکان را می دهد که رنگ جدید تعمیر را با رنگ اصلی اطراف لبه ها ترکیب کنید.

11) پوشش شفاف را اسپری کنید (اختیاری)

یک پوشش شفاف برای اکثر تعمیرات جزئی اختیاری است، اما ظهور رنگ شفاف 2K در یک قوطی اسپری، اگر قصد نگهداری از خودرو را دارید، ایده خوبی است. رنگ اصلی کارخانه از مخلوطی دو قسمتی با رنگ و یک فعال کننده یا سخت کننده استفاده می کند که رنگ را مانند یک اپوکسی می کند که در برابر آب و هوا، نور UV و حلال ها غیرقابل نفوذ است. اسپری رنگ دو قسمتی یا 2K باعث می شود تعمیر خانه شما تقریباً به اندازه یک رنگ آمیزی حرفه ای بدنه بادوام باشد و ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ لمسی به تنهایی داشته باشد.

ما یک ویدیوی همراه با نحوه تعمیر زنگ زدیم که به سرعت و به طور مختصر نشان می دهد که تعمیر زنگ به این روش چقدر آسان است. اگر آن ویدیو را مفید می‌دانید، در کانال YouTube Haynes مشترک شوید و نکات مفید، روش‌ها و پیش‌نمایش محصولات جدید را دریافت کنید.

منبع




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید